Mensen komen naar Newmedix om hun gezondheid te herstellen, te verbeteren of te onderhouden. Vanuit onze filosofie leggen we de focus op het bevorderen van gezondheid en vitaliteit. We doen dit door het behandelen van de oorzaak van klachten. Deze oorzaken kunnen gevonden worden op het vlak van fysieke, emotionele of chemische stress.
Lees meer over functionele geneeskunde en waarom uw arts u (nog) niet naar Newmedix heeft verwezen.
Oprichter &
therapeut functionele geneeskunde en orthomoleculaire geneeskunde.
Voedingsdeskundige
Verpleegkundige
BIG nummer: 39015628030
Office Manager
Verpleegkundige
BIG nummer: 29050986330
Verpleegkundige
BIG nummer: 49008585030
De kosten van uw eerste bezoek, het intakegesprek, is 180 euro. De rekening ontvangt u direct na het consult per email. We hanteren normaal gesproken een betalingstermijn van zeven dagen. Ander betalingstermijnen zijn in overleg mogelijk.
Bloed-, urine-, speeksel- of ontlastingsonderzoek is cruciaal voor het ontdekken van de onderliggende oorzaken van klachten en symptomen. Deze worden meestal niet vergoed door de verzekeraar. Voor speekseltesten en ontlastingsonderzoek geven wij u de onderzoeksmaterialen mee, zodat u deze thuis kunt voorbereiden.
De noodzaak van deze onderzoeken wordt bepaald aan de hand van het intakegesprek. De totale kosten van laboratoriumonderzoek variëren en zijn sterk afhankelijk van de ernst en complexiteit van uw klachten. De onderzoekskosten zullen met u besproken worden tijdens het intakegesprek. Vraag een gratis adviesgesprek aan als u de onderzoekskosten meer specifiek wilt weten. We kunnen op basis van uw symptomen een goede inschatting maken.
Om uw voortgang te bespreken, vindt een of twee maanden na het tweede consult een derde afspraak plaats.
De kosten van uw eerste bezoek, het intakegesprek, is 180 euro. De rekening ontvangt u direct na het consult per email. We hanteren normaal gesproken een betalingstermijn van zeven dagen. Ander betalingstermijnen zijn in overleg mogelijk.
De kosten voor telefonische contactmomenten met inhoudelijke vragen over uw behandeling worden berekend op basis van het uurtarief.
De kosten voor het beantwoorden van e-mails met inhoudelijke vragen over uw behandeling worden berekend op basis van het uurtarief.
Na het derde consult wordt, afhankelijk van uw specifieke gezondheidstoestand, samen met uw behandelaar bepaald wat de noodzaak van een periodiek consult is. Deze periodieke consulten duren meestal 15 minuten tot een half uur.
Kunt u niet aanwezig zijn? Gelieve ons 24 uur voor aanvang van de afspraak te verwittigen. Bij annulering binnen 24 uur voor aanvang van de afspraak zijn wij genoodzaakt een bedrag van 50 euro in rekening te brengen.
Let op: De zorgverzekeraar vergoedt deze kosten van een no-show niet.
Bij gezondheidscentrum Newmedix zijn verschillende disciplines werkzaam. Elke discipline heeft zijn eigen richtlijnen voor vergoedingen. Neem contact op met Newmedix om gratis advies te krijgen voor mogelijke vergoedingen voor uw specifieke situatie. Gratis Adviesgesprek voor vergoedingen Benieuwd hoeveel jouw zorgverzekeraar vergoed? Vraag direct een gratis adviesgesprek aan
Onze kliniek doet haar uiterste best om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Het verlenen van zorg is echter mensenwerk, en dit betekent dat onze zorgverlening niet altijd foutloos verloopt, of niet volgens uw verwachtingen plaatsheeft. Mocht u om welke reden dan ook niet tevreden zijn met de zorgverlening van de kliniek, dan kunt u een beroep doen op onze klachtenprocedure.
In het onderstaande reglement geven wij aan wat door ons onder een klacht verstaan wordt en wat u kunt doen in het geval u een klacht heeft.
Elk bericht dat u aan onze kliniek stuurt en waarin u aangeeft ontevreden te zijn over enige gedraging van een medewerker of persoon werkzaam uit naam van de kliniek, zal door ons worden behandeld als een klacht. Onder een bericht vallen hier zowel mondelinge, schriftelijke als digitale berichten en onder gedragingen vallen ook die beslissingen die binnen de kliniek genomen worden en waar u bij betrokken bent en gevolgen van ondervindt.
Iedereen die direct of indirect te maken heeft of heeft gehad met de zorg- en dienstverlening van de kliniek kan een klacht indienen, dit betreft dus zowel cliënten als eigen medewerkers. Maar ook bijvoorbeeld uw partner, familielid of curator. Nabestaanden van cliënten kunnen eveneens een klacht indienen.
Bij het behandelen van een klacht hanteren wij in principe het volgende stappenplan:
Zodra een klacht is binnengekomen (mondeling of middels een klachtenformulier) zal door de directie een poging gedaan worden om via een gesprek tussen partijen tot een oplossing te komen. Bij de kliniek gaan wij uit van de gedachte dat het aankaarten van een probleem bij de betrokken partij veel leed kan voorkomen. Wij vragen dan ook altijd van u om in eerste instantie te proberen de klacht samen op te lossen. U kunt er hierbij natuurlijk altijd voor kiezen om uzelf te laten vertegenwoordigen bij een eventueel gesprek, of later in de procedure. Is de klacht na een gesprek opgelost, dan wordt deze oplossing op schrift gesteld op het daarvoor bestemde klachtenformulier en ondertekenen beide partijen deze voor akkoord. Hiermee beschouwen wij de klacht dan als afgehandeld en slaan wij het klachtenformulier alleen op voor interne kwaliteitsdoeleinden. Indien er op dit punt in het proces een oplossing wordt gevonden, zal deze oplossing worden opgeschreven in het klachtenformulier en door alle betrokkenen voor akkoord ondertekend. Hiermee is de klacht afgehandeld. Ook in dit geval zal het klachtenformulier en de afhandeling alleen bewaard worden voor kwaliteitsverbeteringsdoeleinden.
Afhankelijk van de uitspraak van de Geschillencommissie en de mogelijkheid om de zorgverlening door te zetten, zal de kliniek met u op zoek gaan naar een interne oplossing. Als deze niet mogelijk is, kan een oplossing ook bestaan uit het afsluiten van de zorgverlening. Hierbij zal de kliniek hulp aanbieden in het zoeken van een vervangende zorgverlener indien dit gewenst is, of zal zij zorgdragen voor een correcte beëindiging van de zorgverlening. Tevens zijn voor klachtrecht en geschillen aangesloten bij de KAB.
Mw. Chantal van der Salm
Telefoon: +31(0)407 113 026
E-mail: info@newmedix.nl
Klachtenportaal Zorg
Westerstraat 117
1601 AD Enkhuizen
Spoed telefoon: +31(0)625 186 207
E-mail: info@klachtenportaalzorg.nl